Pobudź swój mózg do działania

By 20 maja 2019MĘŻCZYŹNI

Godzinami ślęczysz nad projektem, ale nie przekłada się to na ilość wykonanej pracy? Oto kilka sposobów, które pozwolą Ci pobudzić mózg do działania.

Po pierwsze plan

Czujesz, że w ciągu dnia zadania piętrzą się, a Ty mógłbyś zrobić więcej, ale nie wiedzieć dlaczego, czas ucieka Ci przez palce? Może źle planujesz zadania do wykonania? Zamiast wypijania kolejnej kawy i spinania się, sięgnij po notes albo kartkę i wypisz zadania, które masz do wykonania. Ustal, które z nich są najważniejsze. Ten zabieg pozwoli Ci usunąć z mózgu uczucie, że musisz pamiętać o rzeczach do zrobienia. Trzymaj kartkę w zasięgu wzroku, aby móc na bieżąco sprawdzić, co jeszcze pozostało do zrobienia. Odkreślaj zadania już wypełnione.

Rób przerwy

Z trudem odrywasz się od komputera, bo boisz się, że wybijesz się z rytmu, albo uważasz, że każda przerwa to strata czasu? Niesłusznie. Mózg potrzebuje przerwy, dzięki temu jest bardziej kreatywny, jak każdy mięsień potrzebuje odpoczynku. Z tego powodu co godzinę zrób sobie krótką przerwę, wyjdź na świeże powietrze, porozmawiaj, z kimś, zjedz coś. Do pracy wrócisz z nową energią i większym skupieniem. Warto też zwrócić uwagę na to, w jakich porach pracuje nam się najlepiej i zgodnie z tym organizować sobie dzień pracy. Klasyfikując zadania tak, by wypełnianie tych najtrudniejszych przypadało na okres dla nas najbardziej twórczy.

Zadbaj o paliwo

Aby mózg mógł pracować wydajniej, potrzebuje energii. W Twoim interesie leży, aby miał ją skąd czerpać. Dlatego zadbaj o dostarczenie mu składników odżywczych w posiłkach. Warto też zatroszczyć się o drobne przekąski w postaci owoców. Jakie jeszcze składniki powinny znaleźć się w naszej diecie? Po pierwsze antyoksydanty, czyli substancje wiążące wolne atomy tlenu, które opóźniają proces starzenia się komórek, chroniąc je przed demencją starczą i pozytywnie wpływając na pamięć. Znajdziemy je w owocach jagodowych, wiśniach, arbuzach, cytrusach. Równie istotne są tłuszcze nienasycone, czyli kwasy Omega-3 i Omega-6, które chronią neurony oraz przyspieszają przewodzenie impulsów. Szukaj ich w rybach, pestkach słonecznika, dyni i orzechach włoskich. Niezbędne są również witaminy z grupy B, które wspierają syntezę neuroprzekaźników. Ich niedobory skutkują kłopotami z pamięcią. Te znajdziemy w kaszy gryczanej, jogurcie, otrębach i pieczywie pełnoziarnistym. Z kolei magnez pomaga w radzeniu sobie ze stresem. Jego niedobór powoduje rozdrażnienie, to on wpływa też na senność i skurcze mięśni. Dlatego sięgaj po migdały, orzechy i suszone owoce. Mózg składa się w większości z wody, która wpływa na szybkość przewodzenia impulsów nerwowych. Dlatego nie należy zapominać o uzupełnianiu płynów. Pij wodę w czasie całego dnia. Nie tylko pobudzisz w ten sposób umysł do działania, ale i zmniejszysz zmęczenie. Pij Muszyniankę często, małymi łykami.