Te sporty pozwalają schudnąć najszybciej

By 29 marca 2019SPORTOWCY

Wraz z nadejściem wiosny jesteśmy bardziej aktywne, więcej też nam się chce. Dlatego to dobry czas na to, by popracować nad swoją formą. Co prawda każdy sport sprzyja utrzymaniu zdrowej sylwetki, niektóre z nich robią to jednak szybciej.

Trampoliny

Pewnie niektórzy sądzą, że to sport tylko dla osób będących w dobrej formie i dla osób, które przyzwyczajone są już do dużego wysiłku i ćwiczą regularnie, jest w tym nieco prawdy, ale nie do końca. Pierwszy trening rzeczywiście może być trudny, ale z czasem będzie coraz lżej. Trening na trampolinach zapewni nam nie tylko dawkę endorfin, ale i pomoże zadbać o kondycję.

Joga

Pewnie wiele osób się zdziwi w końcu jodze daleko do treningu cardio. Nie zmienia to jednak faktu, że podczas jogi spalamy kalorie. Joga pozwala też usprawnić ciało w krótkim czasie, ujędrnić skórę i skutecznie walczyć z cellulitem. Koi też nerwy. Efekty ćwiczeń widoczne są już po miesiącu.

Bieganie

Podczas biegania aktywne jest wiele partii mięśni, nogi, pośladki, ramiona, plecy, ręce, brzuch. W ten sposób pracujemy nad wieloma grupami mięśni. Zyskujemy też wytrzymałość. Wcale nie musimy się forsować, jeśli postawimy na jogging, spalimy nawet 600 kcal. Bieganie poprawia też ukrwienie skóry, przekłada się to na jej młodszy wygląd. W grę wchodzi też szybki chód. Wystarczy półgodzinny intensywny marsz, by spalić około 137 kcal. Pół godzinna porcja biegania to około 350 kcal. Systematyczne bieganie pozwala uzyskać imponujące efekty i osiągnąć wymarzoną wagę. Godzinne bieganie to nawet 1000 kcal. Niestety bieganie nie jest dla każdego, obciąża stawy, mięśnie i ciało, dla osób z dużą wagą, początki mogą być bardzo trudne.

Pływanie

To dobra propozycja w zasadzie dla wszystkich, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy karierę z odchudzaniem. Sport ten nie obciąża naszych stawów, unosimy się bowiem w wodzie, łatwiej jest nam więc pływać również wtedy, gdy mamy problemy ze stawami. Podczas pływania pracują w zasadzie wszystkie partie mięśniowe naszego ciała. Pływanie daje efekty porównywalne z bieganiem, na przykład pływanie stylem motylkowym może spalić około 960 kcal przez godzinę, styl klasyczny to około 720 kcal. Pływanie wysmukla ramiona i wzmacnia nogi. Wpływa też dobrze na kręgosłup, nie obciąża stawów, a i kontuzyjność jest niska.

Aerobik

Kolejny sport, który angażuje mnóstwo partii mięśniowych to aerobik. Godzina intensywnych ćwiczeń to około 550 kcal. Na początku problemem może być koordynacja ruchów oraz intensywność, zazwyczaj jednak fitness cluby oferują zajęcia o różnej intensywności i natężeniu. Jeśli mamy problemy ze stawami i szukamy czegoś lżejszego możemy zdecydować się na aerobik wodny, dzięki sile wyporu nasze ciało jest lżejsze.

Jazda na rowerze

To świetny sposób dotleniania organizmu, godzinna jazda na rowerze z prędkością 10 km na godzinę to strata 300 kcal, a dwa razy tyle, jeśli zwiększymy prędkość do 20 km na godzinę. Na początku naszej przygody z rowerem nie warto jednak przesadnie szarżować. Na początku postawmy na krótkie trasy, wraz ze wzrostem regularnych wysiłków zwiększajmy długość i poziom trudności trasy. Jazda na rowerze wpływa świetnie na kondycję i wzmacnia różne partie mięśni, takie jak uda i łydki, poprawia też pracę serca, funkcjonowanie układu oddechowego i krążenia.

Sporty walki

W zależności od wybranego sportu walki kształtowane są różne partie mięśni, karate koryguje wady postawy, regularne treningi rozciągają przykurcze mięśni, boks wzmacnia niemal wszystkie ważne mięśnie ciała i rzeźbi sylwetkę. Z kolei zajęcia z kickboxingu nie tylko pozwalają wysmuklić w krótkim czasie sylwetkę, ale i nabrać siły i wyrzeźbić mięśnie brzucha i nóg, na dodatek działają oczyszczająco.

Taniec

Taniec to dobry pomysł, pozwala uporać się ze stresem i napięciem. Podczas tańca spalamy tyle kalorii, co w czasie intensywnego chodu, a nawet w czasie ćwiczeń na siłowni. Na dodatek regularne uprawianie tańca wzmacnia mięśnie nóg i pośladków oraz kształtuje sylwetkę.