Przyswajanie składników odżywczych

Zapewne wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu oraz dostarczenie mu cennych składników mineralnych. W takim razie, co możemy zrobić, aby zwiększyć przyswajanie tych, które pochodzą z wody?

Nawodnienie to podstawa

Odpowiednie dostarczenie do organizmu płynów jest ważne przez cały rok. Przyjmuje się, że dorosły człowiek powinien wypijać od 1,5 l do 2 l wody dziennie. Jest to jednak uzależnione od wielu czynników, takich jak nasz wiek, płeć czy masa ciała. Znaczenie ma także nasza dieta i aktywność fizyczna.

Od czego zależy przyswajanie składników odżywczych?

Absorpcja minerałów jest uzależniona od wielu czynników, zarówno tych związanych ze sposobem odżywiania, jak i ze stanem naszego organizmu. Istnieją też substancje, które mogą przyczynić się do osłabienia ich wchłanialności.

Na przyswajanie składników odżywczych ma wpływ nasz wiek, płeć oraz stres i choroby. Wyższa przyswajalność występuje np. u noworodków. Pierwiastki te są również efektywniej absorbowane w okresie wzrostu i ciąży. Natomiast u osób starszych jest ona zmniejszona.

Ważne jest również nasze samopoczucie. Istotne są tu czynniki, takie jak stres, który zwiększa wydalanie cynku, magnezu, wapnia, potasu oraz żelaza. Z kolei stany chorobowe mogą prowadzić do nadmiernego kumulowania się składników mineralnych lub wprost przeciwnie — wpływać na gorsze ich wchłanianie się.

Dobrze, by woda, którą spożywamy, zawierała elektrolity, takie jak sód, potas, wapń i magnez. Wspomniany potas odpowiada za wchłanianie się wody, a sód za utrzymanie wody w komórkach ciała. Do właściwego nawodnienia organizmu niezbędna jest równowaga pomiędzy tymi dwoma pierwiastkami. Sięgnij po naturalną wodę mineralną, taką jak Muszynianka, która zawiera mnóstwo wartościowych składników odżywczych!