Pilates – sposób na zdrowe ciało

By 19 września 2019SPORTOWCY

W trosce o zdrowe ciało warto zadbać o aktywność fizyczną. Wzmocnienie mięśni spowoduje nie tylko lepszą kondycję, ale także pozytywnie wpłynie na stan emocjonalny. Jednym ze sposobów na osiągnięcie takich efektów jest pilates. To trening, który angażuje zarówno ciało, jak i umysł.

Początki pilatesu

Twórcą tych ćwiczeń był Joseph Pilates, zaczynał od rehabilitowania kontuzjowanych tancerzy. Wymyślając tę metodę czerpał z jogi, baletu i gimnastyki. Trening pilatesowy polega w dużej mierze na pracy z ciężarem własnego ciała. Opiera się ćwiczeniach miednicy i kręgosłupa, wzmacniając mięśnie głębokie, które nie są używane na co dzień. Pomaga też nauczyć się prawidłowego oddychania oraz świadomości ciała.

Wpływ na sylwetkę

Pilates jest bardzo popularny wśród modelek, ponieważ uczy właściwej postawy ciała. Regularne treningi sprawiają, że sylwetka staje się wyprostowana, a to dodaje pewności siebie. W sytuacji, kiedy większość czasu spędzamy w pozycji siedzącej, przed komputerem, taki rodzaj treningu może być świetnym sposobem, aby to zrównoważyć. Ćwiczenia pilatesowe wyszczuplają też ciało oraz poprawiają koncentrację.

Zdrowy tryb życia

Treningi pilatesu mogą mieć różny stopień zaawansowania, dlatego rozpoczęcie przygody z tą metodą ćwiczeń nie wymaga wysokiej sprawności fizycznej. W trosce o zdrowie warto zadbać nie tylko o aktywność, ale także o zbilansowaną dietę.

Właściwe odżywianie zapobiegnie niedoborom witamin oraz spodkowi nastroju. Nie powinno się też zapominać o nawadnianiu. W drodze na zajęcia, a najlepiej przez cały dzień, dobrze mieć przy sobie butelkę naturalnej wody mineralnej, takiej jak Muszynianka. Zawiera ona cenne składniki mineralne, czyli magnez, wapń, żelazo i potas, które wspomagają funkcjonowanie organizmu.

Join the discussion 25 komentarzy