Kiedy jest najlepsza pora na trening?

By 13 marca 2019SPORTOWCY

Zamierzasz rozpocząć treningi, a może trenujesz już jakiś czas i zastanawiasz się jaka pora dnia jest najlepsza do tego, by ćwiczyć?

Na postawione w tytule pytanie, można odpowiedzieć, że każda pora dnia jest dobra na aktywność fizyczną. Każda niesie jednak ze sobą inne zalety. Jeśli jesteś osobą odchudzającą się, to najlepiej wybrać poranek. Rano metabolizm jest dość mocno pobudzony, dzięki czemu ochronimy organizm przed magazynowaniem zbędnego tłuszczu oraz stymulujemy go do szybszego spalania kalorii. Ćwicząc rano pobudzamy więc organizm dodatkowo w kwestii metabolizmu. W ten sposób przyspieszamy proces przemiany materii, nie tylko w trakcie trwania treningu, ale i kilka godzin po. Pozwala to na spalenie większej ilości kalorii. Poranny trening także dodatkowo nas pobudzi. Ćwicząc rano możemy jednak zastanawiać się – ćwiczyć na czczo czy po śniadaniu? Mówi się, że osoby trenujące na czczo spalają więcej tkanki tłuszczowej niż te, które jedzą przed treningiem lekki posiłek, z drugiej strony poranny trening powinien być wykonywany w umiarkowanym tempie. Poranne ćwiczenia bez śniadania budzą pewne kontrowersje, zwłaszcza gdy są intensywne albo trwają długo. Jeśli mimo to zdecydujesz się na trening na czczo pamiętaj o szybkim uzupełnieniu braków po treningu. Trening po lekkim śniadaniu może trwać dłużej, ze względu na większą ilość energii. Dodatkowo ćwiczenia przed śniadaniem mogą prowadzić do spalania tkanki mięśniowej. Ostateczna decyzja należy jednak do nas. Zaleca się jednak unikanie porannych ćwiczeń w przypadku osób starszych oraz z astmą. Ćwicząc rano nie zapomnijmy o rozgrzewce, łatwo bowiem ulec kontuzji.

Jeśli zaś chcemy rozbudować masę mięśniową to z badań wynika, że mięśnie są najsilniejsze we wczesnych godzina popołudniowych. Właśnie wtedy możemy osiągnąć najlepsze wyniki treningowe. Ciało jest rozgrzane więc zmniejsza się ryzyko wystąpienia kontuzji i zwiększa się jakość ćwiczeń. A co jeśli chcemy ćwiczyć wieczorem? Wieczorem mięśnie również są rozgrzane, jesteśmy też w stanie ćwiczyć ciężej i szybciej. Wieczorne ćwiczenia pozwalają też na pozbycie się stresu nagromadzonego w ciągu dnia. Niestety trening wieczorny nie czerpie zysku z efektywnego spalania, metabolizm spada po pójściu spać. Intensywne ćwiczenia mogą prowadzić też do problemów z zasypianiem. Wszystko to sprawia, że wybranie pory do ćwiczeń jest kwestią indywidualną. Jednak bez względu na wybraną porę dnia warto postawić na regularne treningi, systematyczne ćwiczenia poprawiają stan zdrowia, zmniejszają też ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Podczas ćwiczeń nie zapomnijmy o odpowiednim nawodnieniu. Pomoże nam w tym Muszynianka.