Jak poprawić swoją sylwetkę na wiosnę?

By 11 kwietnia 2019SPORTOWCY

Wiosna już nadeszła, a już niebawem lato! Co zrobić, by poprawić naszą figurę?

Trening

Co roku ten sam problem, po zimie jesteśmy rozleniwione, przybyło nam być może także kilka kilogramów. Jak zrzucić nieco ciała do lata? Dieta cud nie istnieje. Czeka nas ciężka praca, ale z celem, który jest możliwy do osiągnięcia. Początki będą trudne, podobnie jak powrót po przerwie, warto to jednak zrobić nie tylko ze względu na nasz wygląd, ale i samopoczucie. Najskuteczniejszy będzie trening interwałowy, który zakłada, że przez 30-45 sekund wykonujesz aktywność wymagającą dużego wysiłku, a następnie powtarzasz to samo po niezbyt długiej przerwie. Całość to około pół godziny wysiłku, efektem jest przede wszystkim podkręcony metabolizm oraz zwiększone spalanie tkanki tłuszczowej. Po treningu będziemy zmęczeni, ale będzie to pozytywne zmęczenie. Pamiętajmy o tym, żeby właściwie dobrać intensywność treningu do naszego poziomu. Nie stawiaj poprzeczki zbyt wysoko, jeśli jesteś początkującym, może to skutkować kontuzją. Trening możesz przeprowadzić samodzielnie albo ćwicząc grupowo. Badania udowodniły, że osoby trenujące interwałowo spalają większy procent tkanki tłuszczowej. Nie zapomnij o odpoczynku po treningu, który pozwoli na regenerację organizmu.

Dieta

Śniadanie to podstawa, ogranicz jednak ilość węglowodanów, bo podnoszą one poziom cukru we krwi i wywołują nagły wyrzut kortyzolu, co powoduje uczucie głodu albo wielkiej ochoty na słodkie. Zmiany wprowadzaj jednak stopniowo, może warto wprowadzić do jadłospisu śniadanie oparte na białkach i zdrowych tłuszczach? Jajecznica z warzywami oraz twarożek wiejski z łososiem to świetna propozycja. Najważniejsza jest regularność, nie musisz jeść koniecznie pięciu posiłków dziennie, ważniejsze jest to, żeby jeść regularnie. Dzięki temu dostarczamy organizmowi niezbędnych składników odżywczych na bieżąco. W diecie uwzględnijmy warzywa i owoce. Jedząc pamiętaj, że mózg odbiera sygnał o sytości z niewielkim opóźnieniem, dlatego daj mu czas, aby zarejestrował ten fakt. Nie śpiesz się i nie stresuj, bo te czynniki negatywnie wpływają na trawienie. Staraj się nie podjadać. Podjadanie pomiędzy posiłkami głównymi skutkuje przybieraniem na wadze. Pij też wodę. Muszynianka pozwoli nawodnić organizm oraz dostarczy Ci niezbędnych minerałów.

Ruszaj się

Duża część z nas ma siedzący tryb życia, 8 godzin siedzenia za biurkiem negatywnie przekłada się na nasze samopoczucie. Zmniejsza z jednej strony zapotrzebowanie kaloryczne, ale nie wpływa na nasz apetyt, przez co odkłada się w tkance tłuszczowej. Dlatego warto się jak najwięcej ruszać po pracy. Nie tylko o treningi chodzi, zwiększmy też ilość ruchu każdego dnia. Wyjdź wcześniej z tramwaju, przejdź się po schodach. Trening wcale nie musi być długi, aby był owocny, możesz postawić na krótkie treningi, jeśli nie masz czasu. Dzięki niemu podkręcisz metabolizm i spalisz nieco kalorii.