Bieganie wiosną

By 19 kwietnia 2019SPORTOWCY

Nadeszła wiosna, czas, w którym wiele osób decyduje się na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Ten okres sprzyja także biegaczom.

Niektórzy biegają przez cały rok, niestraszna im pogoda, co jednak z osobami, które dopiero zaczynają przygodę z bieganiem? O czym powinny pamiętać i na co zwrócić uwagę?

Wiosenne poranki i wieczory potrafią być naprawdę chłodne. Popołudnia to już jednak zupełnie co innego. W ciągu dnia temperatura szybuje w górę i robi się naprawdę przyjemnie. Z tej przyczyny inaczej ubierzemy się, biegając rano, a inaczej w południe. Wybierając strój do biegania, pamiętajmy o tym, by się nie przegrzewać. Rano lub wieczorem, gdy temperatura nie przekracza 10 °C zaleca się założenie spodni i koszulki z długim rękawem oraz bezrękawnika — w przypadku wolnej przebieżki. W razie deszczu zaleca się kurtkę wodoodporną, która ochroni nas przed zmoknięciem. Jeśli decydujemy się na szybkie tempo, możemy, zamiast długich spodni ubrać krótkie legginsy lub spodenki. Dobrym pomysłem będzie też założenie krótkiego rękawa i bluzy. W czasie treningu może doskwierać nam wiatr, który znacząco obniża odczuwaną temperaturę. W takim przypadku postawmy na odzież termiczną. Jeśli biegamy w czasie dnia, gdy temperatura przekracza 10 °C wystarczy krótki rękaw i krótkie spodenki. W słoneczne dni pamiętajmy też o nakryciu głowy. Czapka przyda się również, gdy jest zimno, zapewniając nam komfort termiczny. Jesienią i zimą biegajmy w lekkiej czapce zakrywającej uszy, a latem w czapce z daszkiem.

Podsumujmy, co powinno znaleźć się w szafie biegacza? Przede wszystkim bluza z długim rękawem, która przyda nam się wiele razy. Materiał, z którego jest wykonana, powinien być lekki i oddychający. Przydatne będą leginsy, które trzymają temperaturę, ich długość dobieramy według własnych preferencji. Pomyślmy o bezrękawniku, ochronimy nim korpus przed wychłodzeniem, a jednocześnie zapewnimy sobie dobrą wentylację. W naszej szafie nie powinno zabraknąć też kurtki, a właściwie kurtek. Jedna posłuży nam zimą, druga wiosną i latem. Nie zapomnijmy też o butach, które powinny być wygodne i specjalne przeznaczone do biegania. Strój powinien zapewnić nam komfort termiczny, zapobiegając wyziębieniu, a jednocześnie uwzględniając wentylację.

Oprócz właściwego ubioru zadbajmy o prawidłową dietę, bogatą w witaminy i składniki mineralne. Niedobory wody uzupełnijmy, pijąc Muszyniankę.