Aktywna wiosna

By 5 kwietnia 2019SPORTOWCY

Ulice powoli zielenieją, za oknem robi się coraz cieplej i przyjemniej, to doskonały czas na to, by rozpocząć nowe aktywności sportowe.

Solo
Jeśli jesteś typem osoby ćwiczącej w samotności to znajdzie się dla Ciebie sporo propozycji. Rower to pierwsza z nich, wiosna jest idealnym czasem na to, by wrócić do dwukołowego przyjaciela. Możemy zarówno dojeżdżać nim do pracy, jak i wybrać się na weekendową wycieczkę. W Polsce znajdziemy mnóstwo przyjemnych tras rowerowych, aby lepiej je poznać warto zakupić przewodnik rowerowy. Inną opcją choć trochę krótszą pod względem dystansu, jest deskorolka, rolki lub hulajnoga. Są one zazwyczaj tańsze niż rower i również pozwolą na spędzenie wielu przyjemnych godzin ruchu na świeżym powietrzu. Inną opcją jest tradycyjne bieganie, nie wymaga specjalistycznego sprzętu, choć warto zainwestować w buty do biegania i wygodny strój. Biegać można w zasadzie wszędzie. Coraz częściej w przestrzeni miejskiej spotykamy również siłownie na świeżym powietrzu. Znajdziemy je przy placach zabaw czy boiskach. W ten sposób możemy połączyć wysiłek ze spacerem z dzieckiem czy z rodziną.

W grupie
Dla wielu czas spędzony w pojedynkę to czas stracony, wolą one ćwiczyć w grupie, dla nich proponujemy inne sporty. Badminton, to jedna z gier zespołowych, możemy grać w niego na każdej otwartej przestrzeni, w parku, ogrodzie. Wystarczą dwie osoby, choć możemy grać parami, spędzając w ten sposób wspólnie popołudnie. Inny sposób to frisbee, dysk podawany w powietrzu pomiędzy grającymi osobami. Frisbee polecane jest również właścicielom psów.  Inne opcje to oczywiście gra w piłkę nożną, koszykową czy siatkową. Wystarczy znaleźć boisko i zakupić piłkę.

Ruch to zdrowie, a ten na świeżym powietrzu niesie ze sobą dodatkowe zalety z racji przebywania na zewnątrz. Dzięki niemu wdychamy zapachy wiosny, cieszymy się słońcem. Dodatkowo poprawimy kondycję, co przełoży się na sylwetkę i zminimalizuje ryzyko zachorowania na schorzenia cywilizacyjne, poprawi też samopoczucie. Wykorzystaj parki boiska, ścieżki rowerowe i laski.