Najczęstsze błędy związane z treningiem

By 22 marca 2019SPORTOWCY

Intensywnie trenujesz, w takim razie musisz pamiętać o tym, by zadbać także o poprawność treningów pod względem technicznym, w przeciwnym razie nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów. Oto kilka kwestii, o których powinniśmy pamiętać. 

Brak rozgrzewki

Rozgrzewka, dla jednych to elementarna część treningu, dla innych zupełnie zbędna i wolą od razu przejść do treningu. Tymczasem rozgrzewka ma na celu uelastycznić nasze mięśnie i przygotować nasz organizm do intensywnego wysiłku. Dzięki niej jesteśmy mniej podatni na kontuzje, przed każdym treningiem warto poświęcić około 10-15 minut na wykonanie serii ćwiczeń rozgrzewających. Niech rozgrzewka stanie się nierozerwalną częścią treningu. Rozgrzewka pozwala też zwiększyć wydolność naszego organizmu i osiągać lepsze efekty.  Postaraj się rozgrzać każdą część ciała nie zapominając o stawach skokowych czy kolanowych. Pamiętaj też o rozciąganiu po treningu, które rozluźni mięśnie, które są sztywne i napięte od wysiłku. Wspomożesz tym samym ich regenerację i zapobiegniesz tworzeniu się zakwasów.

Nie przeciążaj organizmu

Bardzo często zwłaszcza na początku jesteśmy pełni zapału, chcemy też jak najszybciej zobaczyć efekty, więc ćwiczymy każdego dnia i nie oszczędzamy się. Tymczasem przetrenowując się przeciążamy swoje ciało, a gdy kumuluje się zmęczenie, nie dajemy sobie odpocząć. Dlatego tak ważne jest zapewnienie sobie odpowiedniego czasu na regenerację, w przeciwnym razie dojdzie do obniżenia zdolności wysiłkowych, pojawi się brak motywacji, problemy z koncentracją, uczucie niepokoju. Zbyt intensywny trening może prowadzić do wyczerpania organizmu, skutkować bólem, zakwasami i brakiem siły do kolejnych treningów. Lepiej skupić się na dokładności, zamiast na liczbie powtórzeń. Stawiaj na systematyczność.

Strój

Wpływ na nasze ćwiczenia ma również to, w co jesteśmy ubrani. Jeśli zamierzasz wybrać się na zakupy to nie stawiaj na krój, o wiele ważniejszy jest zakup ubrań wykonanych z określonego materiału, sprawdzaj skład produktu, czytaj metki na ubraniach, bawełniane koszulki nie są dobrym pomysłem, bo chłoną pot, przez co będą przez długi czas mokre. Warto wybrać koszulki wykonane z syntetyków takich jak poliester czy polipropylen. Są to tkaniny syntetyczne, które nie chłoną wody, przy czym polipropylen dodatkowo nie chłonie zapachu. Dodatkowo wybrana przez nas koszulka może zawierać jeszcze nieco elastanu, dzięki czemu będzie bardziej rozciągliwa i wygodna. Wcale nie musi być od razu droga, grunt by koszulka była lekka i oddychała, odprowadzając pot.

Odpowiednie nawodnienie

Mówi się, że przeciętna osoba powinna wypijać około 2 litrów wody dziennie, jeśli do tego jesteśmy aktywni fizycznie ilość ta zwiększa się, bo pocąc się tracimy dużą część wody, dlatego koniecznie uzupełniajmy straty. W przeciwnym razie może dojść do odwodnienia organizmu. Aby temu zapobiec najlepiej mieć w trakcie całego treningu dostęp do wody i popijać ją, nie czekając na pojawienie się pragnienia. Wybierając Muszyniankę dodatkowo uzupełnisz niedobory potasu i magnezu, które są wypacane.

Przesadne skupienie się na wybranych partiach mięśniowych

Niektórzy skupiają się tylko na ćwiczeniu wybranych grup mięśniowych zaniedbując inne. W ten sposób uzyskujemy nieharmonijny rozwój mięśni i nieproporcjonalną sylwetkę oraz nieprawidłową postawę ciała. Dlatego warto ułożyć swój plan treningowy w taki sposób, żeby nie zabrakło w nim treningów dla żadnej z grup mięśniowych, niech będzie on zróżnicowany. Warto też co jakiś czas dokonywać zmian w planie treningowym.