Podstawy zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży

By 19 kwietnia 2019MŁODZIEŻ

Zdrowe żywienie to jedna z podstaw zdrowego stylu życia dzieci. Na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę, jeśli jesteśmy rodzicem?

Regularne posiłki

Zaleca się jedzenie 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasowych. Powinny być to około trzygodzinne przerwy, dzięki temu organizm na bieżąco będzie otrzymywał niezbędne składniki i witaminy. Zapewnia to też optymalny metabolizm oraz wpływa na utrzymanie wysokiej sprawności umysłowej i fizycznej. Posiłki powinny być bogate w owoce i warzywa, które stanowią bogate źródło witamin, składników mineralnych, błonnika i naturalnych przeciwutleniaczy, które neutralizują szkodliwe wolne rodniki. W diecie nie powinno zabraknąć też produktów zbożowych, zwłaszcza pełnoziarnistych, takich jak mąka, pieczywo razowe, kasza, ryż brązowy, płatki zbożowe. Wskazane są również produkty bogate w węglowodany złożone, które zapewniają organizmowi energię i witaminy z grupy B. Nie zapomnij też o rybach, chudym mięsie, jajach i nasionach roślin strączkowych. Jedz tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych. Produkty z tej grupy są źródłem szczególnie ważnego w okresie wzrostu i rozwoju pełnowartościowego białka, a także żelaza. Podstawę zdrowej diety stanowi również właściwe nawodnienie organizmu. W tym pomoże nam Muszynianka, która dostarczy składników mineralnych. Odwodniony organizm to trudności z koncentracją oraz bóle głowy. Zaleca się, by dziecko piło sześć szklanek wody dziennie. Regularne posiłki oraz picie wody, sprzyjają sprawności umysłowej i fizycznej.

Aktywność fizyczna i odpoczynek

Kolejne z niezbędnych elementów zdrowego stylu życia, to sen i aktywność fizyczna. Zaleca się przynajmniej godzinę ruchu dziennie. Regularne ćwiczenia fizyczne zwiększają tkankę mięśniową i mineralizację kości, zmniejszają zaś tkankę tłuszczową. Wspomagają też sprawność umysłową. Nie zapominajmy jednak o wypoczynku. Niedobór snu powoduje problemy z koncentracją i zwiększa ryzyko otyłości. Dzieci pomiędzy 6, a 12 rokiem życia powinny spać co najmniej 10 godzin na dobę.

Przestrzeganie tych zasad wpływa na zdrowie, prawidłowy rozwój i wyniki w nauce naszych dzieci.