Nie bój się ruchu!

By 7 grudnia 2018MŁODZIEŻ

Naukowcy biją na alarm – polskie dzieci za mało ćwiczą i źle się odżywiają. Wszystko to przekłada się na ich późniejsze zdrowie! Jak możemy pomóc naszemu dziecku?

Wśród najczęściej wymienianych czynników prowadzących do otyłości mówi się o predyspozycjach genetycznych, zbyt małej aktywności fizycznej oraz złej diecie. O ile z predyspozycjami genetycznymi trudno walczyć o tyle, na dietę oraz ruch naszego dziecka mamy wpływ. W jadłospisie dzieci brakuje często warzyw i owoców, spożywają za to zbyt dużo cukrów prostych. Młodzież za mało również pije. Uprawianie sportu pomaga w utrzymaniu prawidłowych parametrów fizycznych takich jak masa ciała czy obwód talii. Jednak aktywność fizyczna nie zawsze idzie w parze z prawidłowym odżywianiem. Dzieci bardzo często jedzą za mało warzyw i nabiału. Pamiętajmy, że warto od małego kształtować pozytywne nawyki w naszych dzieciach.  W końcu to my decydujemy co nasze dziecko ma na drugie śniadanie, co zje na obiad albo kolację.

Jakie składniki są niezbędne dla nastolatków?

Dieta nastolatka powinna być skomponowana nieco inaczej niż dorosłego, nastolatek potrzebuje zwiększonej ilości witamin oraz składników mineralnych, ponieważ jego organizm się rozwija. Dziecko powinno pić dużo wody bogatej w składniki mineralne takiej jak Muszynianka. Dbajmy też o właściwą ilość warzyw i owoców, są one źródłem wielu cennych witamin. W warzywach znajdziemy błonnik, który usuwa zaparcia i oczyszcza jelita. Niech dziecko je również pełnoziarniste produkty zbożowe, jadłospis powinien zawierać grube kasze, ciemne pieczywo, chleb i brązowy ryż. Dieta nastolatków powinna zawierać również nabiał, ze względu na znajdujące się w nim witaminy A, D, E i K. Niech nie zabraknie też ryb i owoców morza, które zawierają kwasy omega. Z diety eliminujemy nadmiar cukrów prostych. Zadbajmy też o to, by dziecko uprawiało aktywność fizyczną.