Wzmocnij swoją odporność

By 29 marca 2019MĘŻCZYŹNI

Przeziębienie, katar? Nikt z nas tego nie lubi. Na szczęście są sposoby, aby temu zaradzić, wystarczy zadbać o odporność.

Po pierwsze dieta

Bardzo istotna jest świadomość posiłków, które spożywamy. Możemy dokonać ich rewizji zapisując przez tydzień w zeszycie wszystko, co spożywamy. Menu powinno być lekkie i zdrowe. Jedz 5 posiłków złożonych z warzyw, owoców, ryb, drobiu zamiast czerwonego mięsa, spożywaj też pełnoziarniste produkty zbożowe. Sprzymierzeńcem jest również witamina C, uszczelnia naczynia krwionośne, nie pozwala rozprzestrzeniać się wirusom, uczestniczy w produkcji komórek układu odpornościowego. Skraca czas choroby i sprawia, że ma ona łagodniejszy przebieg. Koniecznie wprowadź więc do swojej diety czarną porzeczkę, zieloną paprykę, szpinak, kalafior, brukselkę i natkę pietruszki. Pamiętajmy, że organizm nie potrafi magazynować witaminy C, dlatego musimy mu ją dostarczać na bieżąco. Sprzyja ci też witamina A, która uszczelni błonę śluzową dróg oddechowych, zmniejszając ryzyko wniknięcia do organizmu drobnoustrojów. Znajdziemy ją między innymi w rybach, marchewce, pomidorach, brokułach i brzoskwiniach. Nie zapomnijmy też o żelazie, które znajdziemy w brokułach, jarmużu i kapuście. Z kolei cynk znajdziemy w roślinach strączkowych i pestkach dyni i słonecznika. Warto też w razie przeziębienia posiadać czosnek i miód, które działają antybakteryjnie. Koniecznie uwzględnij w swojej diecie odpowiednią ilość płynów, sięgaj regularnie po szklankę z Muszynianką.

Po drugie ruch

Ruch to kolejny element bardzo istotny dla naszej odporności liczy się każdy kwadrans ruchu. Może pójdziesz na dalszy przystanek? A może zdecydujesz się na regularną aktywność w postaci biegania, siłowni albo roweru? Możesz też wykorzystać nawyk oglądania telewizji, korzystając podczas jej oglądania ze stepera, rowerka lub bieżni. Tym sposobem nie będziesz musiał rezygnować z przyjemności poprawiając jednocześnie swoją odporność, sylwetkę i samopoczucie. Koniecznie śpij także przynajmniej siedem godzin dziennie.

Korzystaj ze słońca

Korzystaj ze słońca, dzięki niemu nasz organizm produkuje witaminę D, aktywuje ona do działania komórki odpornościowe. Budowanie odporności możesz też wspomóc poprzez hartowanie organizmu. W ten sposób działa naprzemienny prysznic, strumień raz chłodnej, raz ciepłej wody. Pobudza on krążenie krwi i limfy. Wspomoże też szybsze usuwanie toksyn. Możemy połączyć go z masażem, który zaczynamy od nóg w przemieszczając się w stronę serca. Jeśli chłodny prysznic to dla nas za dużo, możemy zacząć od moczenia stóp w misce z wodą. Zahartuje nas też chodzenie boso po ogrodzie, trawie lub brzegiem morza.

Nie zapomnij też o dawce świeżego powietrza. Pomoże w tym codzienny spacer. Nie zważaj na aurę, nawet gdyby miał być to krótki spacer, poprawimy dzięki niemu samopoczucie.