Nawodnie u biegaczy

By 29 czerwca 2020MĘŻCZYŹNI

Chyba nikomu nie trzeba mówić jak bardzo ważne jest nawodnienie podczas aktywności fizycznej, zwłaszcza w upalne dni. To najważniejsza czynność, którą należy zrobić, by uefektywnić trening i zadbać o zdrowie.

 

 

 

Nawodnienie przed bieganiem
O odpowiednie nawodnienie należy zadbać już dzień przed treningiem, wypijając wystarczającą ilość płynów, zwłaszcza w upalną pogodę. Powinno się przyjmować tyle płynów, ile jesteśmy w stanie spalić kcal w ciągu dnia. Jest to przedział w granicy 1.5l – 2.5l. To bardzo ważne, nie tylko dla zawodowych sportowców, ale również dla weekendowych biegaczy. Pozwoli na to, by bieg był bardziej wydajny, a organizm w pełni przygotowany do wysiłku.

Nawodnienie podczas treningu
Osoby trenujące dodatkowo powinny uzupełniać utracone płyny w trakcie trwania treningu. Podczas intensywnego wysiłku trwającego godzinę tracimy od litra do czterech litrów wody. W czasie treningu zaleca się wypijanie 150 – 250 ml wody co 10-20 minut. Pamiętaj również o odpowiednim nawodnieniu po zakończonym treningu.

Czym nawadniać organizm przed, w trakcie i po treningu?
Biegaczom ze względu na utracone podczas treningu cenne minerały zaleca się naturalną wodę mineralną,  taką ja Muszynianka, która uzupełni utracone elektrolity, zwłaszcza:

Żelazo, które:
przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia
pomaga w prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny
pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego
redukuje napięcie nerwowe

Magnez, który:
bierze udział w poprawnym działaniu układu odpornościowego
dodaje energii
reguluje napięcie nerwowe
stanowi istotny budulec tkanki kostnej
pozwala utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi

Wapń, który:
stanowi podstawę tkanki łącznej kości i zębów
uczestniczy w krzepnięciu krwi
przyczynia się do prawidłowego funkcjonowania mięśni
uczestniczy w prawidłowym procesie przekazywania informacji międzykomórkowych

Nawodnienie po treningu!
Wiele badań wskazuje na to, że powinno się wypijać 1.5 razy tyle, ile utraciło się na wadze podczas aktywności.  Pamiętaj, że nawodnienie to podstawa każdego biegacza, ale także bardzo istotny element codziennego życia każdego z nas. Więc najlepiej zacznijcie od zaraz i pijcie regularnie przez cały dzień. Muszynianka doskonale sprawdzi się w tej sytuacji!