Migrena – czy możemy z nią ćwiczyć

By 8 lutego 2019MĘŻCZYŹNI

Migrena nie jest zwykłym bólem głowy, często towarzyszą jej również mdłości, nadwrażliwość na światło czy dźwięk, niekiedy również nudności i wymioty. Wszystko to nie zachęca do treningu, może jednak nie powinniśmy się zniechęcać? 

Gdy dopadnie nas klasyczny napad migreny, wtedy najpewniej w dużej mierze uniemożliwi nam on udział w treningu, nie każdy będzie miał siłę, czy ochotę, żeby ćwiczyć, gdy ból nas rozkłada, jeśli jednak czujemy się na siłach lub mamy nadzieję, że ból głowy ustąpi pod wpływem wysiłku fizycznego, wtedy istnieje spora szansa na to, że nam się poszczęści.

Pamiętajmy o tym, że osoby cierpiące na ataki migreny powinny wykonywać czynności, które uspokoją ich mózgi. Nic nie uspokaja mózgu bardziej niż systematyczność. Radzi się, by ofiary migreny i intensywnych bólów głowy wykonywały ćwiczenia aerobowe przynajmniej raz w tygodniu. Zaleca się 150 minut aktywności fizycznej tygodniowo. Badania pokazują, że aktywność fizyczna może znacząco zmniejszyć częstotliwość i intensywność migren. Z drugiej strony, niektóre badania sugerują, że niektóre treningi mogą migrenę wywołać.

Wsłuchaj się w siebie

Słuchaj co mówi ci twój organizm, jeśli wybierając się na siłownię czujesz się dobrze, a ćwiczenia przynoszą ci radość i poprawę nastroju, to idź za tym. Pamiętaj jednak o tym, by odpowiednio o siebie zadbać. Nie zapomnij o nawodnieniu, które jest istotne. Na trening zabierz ze sobą Muszyniankę. W przypadku niewystarczającej ilości wody dostarczanej do organizmu podczas treningu zakłócany jest cały cykl termoregulacji, co może prowadzić do przegrzania, które może wywołać migrenę. Dbaj o odpowiednie przyjmowanie płynów. Wypij około 500 ml płynu dwie godziny przed treningiem. Pamiętaj też o tym, by jeść. Nie chodź na treningi na czczo z niskim poziomem cukru we krwi, efektem może być bowiem silny ból głowy.

Jakie ćwiczenia wybrać?

Możemy wybrać ćwiczenia aerobowe takie jak jogging czy jazda rowerem. Zaleca się wykonywanie ich 3 razy w tygodniu. Najlepiej ćwiczyć rano, pod koniec dnia możemy mieć bowiem problemy z zaśnięciem. Jeśli męczy nas migrena, pod koniec dnia lepiej się rozluźnić i na spokojnie przygotować się do pójścia spać. Pamiętajmy o tym, że aktywność fizyczna to jeden ze składników zdrowego trybu życia. Pamiętajmy o tym, że dorośli prowadzący siedzący tryb życia są bardziej podatni na ból głowy niż osoby, które są bardziej aktywne. Równie dobroczynny wpływ na migrenę mogą mieć również inne zdrowe nawyki. Ćwiczenia nie tylko zmniejszają stres, ale i poprawiają kondycję układu krążenia. Nie zapominaj też o tym, aby się wysypiać. Dbaj też o regularne posiłki i unikaj produktów, które mogą powodować ból głowy albo występowanie migreny.