Zdrowe podjadanie między posiłkami

By 15 stycznia 2020KOBIETY

Każdemu z nas zdarzają się od czasu do czasu chwile słabości, kiedy mamy ochotę na coś niezdrowego. Jednak warto pamiętać, że wśród pysznych przekąsek znajdziemy także takie, które zawierają wartościowe witaminy i są naturalne.

Zaspokojenie głodu
Dietetycy zachęcają do spożywania pięciu posiłków dziennie w równych odstępach czasu. Jednak każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że nie zawsze jest to możliwe. Czasami zbyt duża nieregularność w spożywaniu posiłków może stać się przyczyną spadku formy. Deficyt energii potrzebnej do działania pojawi się właśnie wtedy, gdy nie dostarczymy organizmowi składników, których potrzebuje.

To bardzo ważne, aby znaleźć czas na pełnowartościowe posiłki i przekąski, które pomogą nam uzupełnić niedobory energii pomiędzy głównymi posiłkami. Nie należy ich bagatelizować, ponieważ mogą nam pomóc, gdy nagle pojawi się uczucie głodu. Dzięki nim zdołamy uzupełnić wartości odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Pełnowartościowe podjadanie
To, jakie przekąski zjadamy w ciągu dnia, ma ogromne znaczenie. Zwykle robimy to kilka razy dziennie, a w perspektywie tygodnia, czy miesiąca, ilość przekąsek jest bardzo duża. Właśnie dlatego, powinny być one pełnowartościowe.

Zamiast sięgać po niezdrowe słodycze, lepiej zjedzmy owoce lub warzywa. Jabłko, banan, albo marchewka i papryka pokrojone w słupki, z pewnością będą lepszym rozwiązaniem, niż żywność wysokoprzetworzona. Sprawdzą się też orzechy, suszone owoce lub pestki słonecznika albo dyni. Ważne jednak, aby były pozbawione dodatku cukru, soli i konserwantów.

Oprócz małych przekąsek warto mieć pod ręką butelkę naturalnej wody mineralnej, takiej jak Muszynianka. Pozwoli ona zaspokoić uczucie pragnienia oraz nawodnić organizm. Zawiera także wiele wartościowych składników mineralnych, takich jak magnez, żelazo, potas i wapń. Dlatego jest świetnym uzupełnieniem codziennej diety.

Join the discussion 26 komentarzy