Zdrowe nawyki jesienią

By 31 sierpnia 2018KOBIETY

Jesień zbliża się wielkimi krokami, o ile w czasie lata łatwiej było nam o motywację, o tyle jesienią będziemy musieli wykrzesać z siebie dodatkowe pokłady energii. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by jesień była czasem walki o upragnioną sylwetkę. Oto kilka nawyków, które nam to ułatwią.

Z całą pewnością jesień, jak każda pora roku w specyficzny sposób wpływa na rytm naszego życia. W tym czasie możemy być bardziej podatni na infekcje czy złe samopoczucie psychiczne.

Wyznacz cel

Pierwszym krokiem do osiągnięcia celu jest jego precyzyjne sformułowanie. Dlatego poświęćmy nieco czasu na to, by zastanowić się nad tym, co chcemy osiągnąć. Chcesz nieco odpocząć po pełnym treningów lecie, a może wprost przeciwnie? W zależności od celu inne będą Twoje działania.

Motywuj się

Motywacja to podstawa. Motywować może nas wyznaczony przez nas cel, innym razem druga osoba, która będzie nas wspierać w chwilach zwątpienia. Może wśród twoich przyjaciół znajdzie się ktoś, kto szuka osoby do wspólnych treningów? Jesienne dni, będą krótsze niż latem, dlatego może być trudniej zmobilizować nam się do wyjścia na zewnątrz. Nie zniechęcajmy się jednak, nic tak dobrze nie działa na organizm i podniesienie humoru jak wysiłek fizyczny, dlatego jeśli nie chcesz uprawiać aktywności na świeżym powietrzu zawsze możesz postawić na wysiłek w siłowni.

Jesienna dieta

Sport jest istotny, ale równie istotne jest żywienie. Jesienią niektóre owoce i warzywa będą trudniej dostępne, jednocześnie jesień to doskonały czas na zapiekane warzywa różnego rodzaju od ziemniaków po cukinię, marchewki, bataty czy buraki. Wystarczy je odpowiednio przyprawić. Swoje tryumfy będą święciły w tym czasie rozgrzewające zupy kremy z dyni, albo dania z ryżu lub kaszy. Nie zapominajmy tez o probiotykach, które wzmocnią naszą odporność, znajdziemy je między innymi w produktach nabiałowych jak jogurty, mleko, twarogi oraz w kiszonej kapuście i ogórkach. Koniecznie pamiętajmy też o właściwym nawodnieniu, które zapewni nam lepsze samopoczucie. Muszynianka poleca się jesienią!

Join the discussion 26 komentarzy