Menu na jesień

By 26 września 2018KOBIETY

Zastanawiasz się, czy w okresie jesiennym warto wzmacniać się specjalnymi dietami? Zaraz udowodnimy, że jest to niezbędne, aby zachować zdrowie i odporność.

Jesienna dieta powinna zawierać zdrowe kalorie i dobrze smakować. Wraz z nadchodzącym chłodem zwiększa się łaknienie na słodycze oraz ciepłe dania i napoje – wszystko to, aby organizm dodatkową dawką kalorii mógł się rozgrzać. Musimy jednak być ostrożni i nie przesadzać z dużą ilością niezdrowego jedzenia. Jedzmy mądrze, a przy tym smacznie.

Zaczynając dzień, pamiętajmy o ciepłym śniadaniu. Bez tego ani rusz. Decydując się na posiłek, odrzućmy zimne mleko i jogurt z musli, zamiast tego wstańmy trochę wcześniej i zjedzmy jajecznicę, zupkę śniadaniową lub kaszę jaglaną z owocami.

W porze obiadowej coraz bardziej powinniśmy zacząć przestawiać się na ciepłe zupy, które rozgrzeją nas od środka. Do wyboru jest w zasadzie cała gama, od aksamitnych po pikantne. Ciepłe wywary dostarczą nam potrzebnej energii i rozgrzeją organizm. Warto zaopatrzyć się w warzywa korzenne jak cebula, por, marchewka czy pietruszka. Dobrym rozwiązanie będzie również fasola i dynia.

Decydując się na określone posiłki, warto zadbać, aby wspierały układ immunologiczny. W tym celu zadbajmy o dostarczanie organizmowi dużej dawki witaminy D (jaja, ryby morskie, ser żółty), witaminy C (cytrusy, szpinak, kapusta kiszona), a także witaminy A (orzechy, fasola).

Jeśli chodzi o tłuszcz w okresie jesiennym, nie ma wątpliwości, że najlepsza będzie oliwa. Bardzo polecane jako dodatki będą również czosnek i różnego rodzaju zioła – oczywiście do doprawienia. Do tego obowiązkowo ok. 2 litry wody dziennie i ciepła herbata koniecznie z cytryną!

Join the discussion 23 komentarze