Jak zrobić formę na wakacje?

By 30 maja 2019KOBIETY

Czas do wakacji i urlopu kurczy się w zastraszającym tempie. Jak przygotować naszą sylwetkę na lato?

Motywacja

Lato coraz bliżej to ostatni dzwonek, by rozpocząć pracę nad poprawą figury przed sezonem urlopowym. Dlatego warto w sobie znaleźć motywację do ćwiczeń, to od niej zależy czy będziemy ćwiczyć regularnie, czy też odpuścimy sobie treningi. W podniesieniu motywacji pomoże nam też mierzalny i konkretny cel, który będzie nas pobudzał do działania.

Dieta

Dieta to podstawa i choć wielu z nas zdaje sobie z tego sprawę, to często nie przykłada wagi do tego, co je. Tymczasem nasze menu odpowiada za 70% naszych sukcesów. Bez właściwego pożywienia będzie nam bardzo trudno osiągnąć upragniony cel. Dlatego ograniczmy węglowodany oraz postawmy na pięć zbilansowanych posiłków dziennie. W ich składzie nie powinno zabraknąć warzyw i owoców, zdrowych tłuszczów oraz źródła białka w postaci ryb.

Pij wodę!

Zbilansowana dieta to również odpowiednie nawodnienie. Bez niego nie ma co myśleć o dobrych efektach. Pijmy przynajmniej 1,5 litra wody dziennie, a jeśli na zewnątrz jest gorąco lub ćwiczymy, musimy pamiętać o zwiększonym zapotrzebowaniu. W czasie treningów łatwo o odwodnienie, co skutkuje bólem głowy i złym samopoczuciem, a czasami nawet tymczasowym zagęszczeniem krwi. W efekcie substancje odżywcze będą wolniej dostarczane do komórek. Przez co spada energia. Warto przyzwyczaić się do picia wody, zamiast napojów zawierających cukier. Wybierając Muszyniankę, dostarczymy organizmowi niezbędnych składników mineralnych.

Aktywność fizyczna

W walce o smukłą sylwetkę dużą rolę odgrywa też aktywność fizyczna. Rodzaj sportu, który zdecydujemy się uprawiać, uzależniony jest od osobistych preferencji. Możemy wybrać między innymi bieganie, fitness czy rolki. Jeśli wcześniej się nie ruszaliśmy, to warto powoli się do tego zabrać. Nie ustawiajmy poprzeczki zbyt wysoko, za to postawmy na regularne treningi. Niech będą to przynajmniej 3 treningi w tygodniu. W celu uzyskania szybkich efektów zaleca się połączenie ćwiczeń siłowych z cardio. Ćwiczenia siłowe budują masę mięśniową, dzięki temu szybciej spalamy tłuszcz.

Pamiętajmy, że efekty nie pojawią się od razu i wymagają poświęcenia oraz konsekwencji.