Dlaczego warto jeździć na rowerze?

By 26 kwietnia 2019KOBIETY

Wiosna to idealny moment na to, by wrócić do jazdy na rowerze, albo w ogóle rozpocząć uprawianie tej aktywności. Dlaczego warto przekonać się do tego rodzaju wysiłku?

Dla zdrowia

Jazda na rowerze pozwala dotlenić organizm poprzez głębokie oddychanie. W efekcie chroni nas przed chorobami serca, bo układ krążenia jest zmuszany do wydolniejszej pracy. Poprawia funkcjonowanie mózgu, gdyż dotleniony pracuje sprawniej, co wpływa na szybkość nauki oraz polepsza koncentrację. Sprzyja także poprawie zdrowia psychicznego, wprawiając nas w dobry humor, który jest efektem wydzielania się endorfin — hormonów szczęścia. Minimalizują one odczuwanie wysiłku i zmęczenia mięśni, poprawiają też samopoczucie i zwiększają zadowolenie. Ponadto czynność ta zwiększa odporność organizmu, gdyż ćwiczenia fizyczne powodują zwiększenie aktywności limfocytów, które zabijają wirusy.

Dla pięknej sylwetki

Dzięki jeżdżeniu na rowerze można wyrzeźbić mięśnie bez obciążania stawów. Najmocniej pracują łydki, aktywne są też mięśnie pośladków, ud oraz mięśnie brzucha. Gdy jedziemy pod górkę, pracują natomiast mięśnie klatki piersiowej i ręce. Tym samym aktywność ta pozwala wzmocnić muskulaturę i likwiduje tkankę tłuszczową na biodrach i udach. Wpływa również na wzmocnienie mięśni pleców podtrzymujących lędźwiowy odcinek kręgosłupa.

Kluczowa jest właściwie dobrana wysokość roweru oraz ustawienie siodełka, dzięki czemu nie obciążamy stawów i nie obawiamy się o kontuzje. Codzienna jazda na rowerze to ćwiczenie mięśni zapewniających równowagę błędnika oraz przyspieszenie metabolizmu i spalanie kalorii. W ten sposób szybciej tracimy kalorie, nawet kiedy nie ćwiczymy.

By być niezależną

Rower to propozycja dla osób, które szukają nowego środka transportu do pracy. Pozwala omijać korki oraz uniezależnić się od rozkładu jazdy komunikacji publicznej. Jeżdżenie rowerem to duża zaleta, ponieważ pojazd nie wytwarza spalin, a dzięki temu dbamy o środowisko! Ilość energii, którą potrzebujemy do poruszania się nim, jest podobna do tej, którą wykorzystujemy w czasie szybkiego marszu. Natomiast odległość, którą pokonujemy, jest znacznie większa.

Podczas jazdy na rowerze pamiętaj o właściwym nawodnieniu, zabierz ze sobą Muszyniankę.