Cztery symptomy niedoboru magnezu

By 7 maja 2019KOBIETY

Magnez to istotny makroelement, stanowiący podstawę wielu procesów zachodzących w naszym organizmie. Jego niedobory możemy odczuwać w dokuczliwy sposób.

Na obniżenie poziomu magnezu w naszym ciele mają wpływ między innymi stres, używki, uboga dieta czy zaburzenia pracy jelit. Dlatego tak ważne jest uzupełnianie jego niedoborów na bieżąco. Makroelement ten wzmacnia odporność organizmu, zmniejsza pobudliwość komórek, wykazując działanie uspokajające, buduje kości, uczestniczy w syntezie białek. Kontroluje też poziom glukozy we krwi oraz reguluje pracę układu nerwowego.

1. Drżące mięśnie

Jednym z objawów niedoborów magnezu są drżące mięśnie. Ich mimowolny skurcz może trwać od kilku sekund do kilkunastu minut. Zazwyczaj pojawia się w stopie albo łydce. Magnez reguluje pobudliwość nerwowo-mięśniową, zapobiegając mimowolnym skurczom, zarówno w czasie ruchu, jak i w spoczynku.

2. Zła kondycja włosów i paznokci

Co ciekawe, niedobór magnezu może objawiać się też nadmiernym wypadaniem włosów i kruchością paznokci. Wszystko dlatego, że składnik ten stanowi jeden z budulców tkanki włosów i paznokci.

3. Zmęczenie

Innym skutkiem niedoboru magnezu jest zmęczenie i ospałość. Składnik ten odgrywa rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego. Dlatego jego niedobory często skutkują zaburzeniami sygnałów nerwowych, co wpływa na nasze samopoczucie. Zmęczenie z kolei może wynikać z utraty potasu z komórek mięśniowych, zjawisko to towarzyszy niedoborom magnezu. Niedobory tego makroelementu wpływają również na problemy ze snem i odczuwanie nadmiernego stresu. Co w rezultacie prowadzi do nadmiernej nerwowości.

4. Słabe kości i niska odporność

Niedobór magnezu to także problemy z kośćmi i stawami, ponieważ pozwala on wapniowi właściwie wbudować się w kość. Jego brak skutkuje też nawracającymi i częstymi infekcjami. Składnik ten wspiera działanie układu odpornościowego, jego niedobory objawiają się również nieregularnym rytmem serca, któremu mogą towarzyszyć zawroty głowy, duszność czy ból w klatce piersiowej.

W celu uniknięcia niedoborów magnezu należy zwrócić uwagę na naszą dietę. Znajdziemy go w owocach, takich jak truskawki, banany, awokado czy figi. Znajdziemy go też w szpinaku, sałatach, szparagach, jarmużu czy warzywach strączkowych. Niedobory magnezu możemy uzupełnić także za pośrednictwem Muszynianki. Właściwe nawodnienie to podstawa zrównoważonej diety.