Wiosenne zapotrzebowanie dziecka na wodę

By 19 kwietnia 2019DZIECKO

Nadeszła wiosna. Cieplejsze dni coraz bardziej zachęcają do rodzinnych spacerów. To czas, w którym dziecko zdejmuje grubą kurtkę i budzi tłumioną przez zimę energię. Mimo to, dziecięce szaleństwa na placu zabaw wymagają wyjątkowej ochrony, a dziecięcy organizm dodatkowej szklanki wody.

Wiosna to pora przełomowa. Podobnie jak jesień, jest czasem wzmożonych infekcji. Wszystko przez specyficzny sposób odżywiania się i nagromadzone tłuszcze, właściwe dla okresu zimowego. Wiosenna aura zmusza nas do oczyszczenia organizmu po tak trudnym okresie i rozpoczęcia prawidłowej diety, która przyczyni się do jego wzmocnienia i zapobiegnie infekcjom. Skoro wiosna jest wyzwaniem dla dorosłego człowieka, to co dopiero dla rozwijającego się organizmu Twojego dziecka, który na początku wiosny jest bardzo osłabiony i podatny na infekcje, bakterie oraz wirusy. Dlatego wymaga szczególnej troski, prawidłowej diety i często pomijanego właściwego nawadniania!

Wodna podstawa dobrej diety

Woda to podstawowy składnik codziennej dziecięcej diety. Bardzo często bywa bagatelizowany, ponieważ rodzice skupiają się głównie na dostarczeniu organizmowi dziecka witamin i białka, a przecież przyjmowanie płynów wiąże się z utrzymywaniem prawidłowego nawodnienia organizmu i jego pracy. Odpowiednia ilość wody dla dziecka to usprawnione działanie mózgu, zdolność wykonywania działań matematycznych i dodatkowa energia do zabawy! Analogicznie w sytuacji odwodnienia dziecko może być apatyczne i często odczuwać zmęczenie. To także gorsze wyniki w nauce, wynikające z problemów z koncentracją.

Jak nawadniać? Często, regularnie i z użyciem najlepszych płynów. Dla młodego organizmu najlepsza będzie woda. Jedną z takich wód jest naturalna woda mineralna Muszynianka bogata w minerały niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka. Magnez wpływa na odpowiednie działanie organizmu; wapń, stanowi podstawowy budulec kości, szczególnie potrzebny w okresie dojrzewania i szybkiego wzrostu; potas jest istotny w przewodnictwie bodźców nerwowych oraz skurczu mięśni szkieletowych; żelazo chroni przed anemią. Pamiętaj, że substancje odżywcze najlepiej przyswajalne są w postaci wody.

Ile wody dla dziecka?

Często zadajemy sobie to pytanie i nie znajdujemy jednoznacznej odpowiedzi. Zapotrzebowanie na wodę jest zależne od masy ciała dziecka i to stanowi główny wyznacznik. Oprócz tego mogą pojawiać się dodatkowe czynniki jak biegunka, wymioty czy gorączka, a także procesy intensywnego pocenia się. Wtedy oczywiście konieczne jest systematyczne uzupełnianie płynów w większej ilości. Wiosenna aura sprzyja częstym zabawom na placu zabaw czy niedzielnym wędrówkom, nie zapomnij w tym czasie o wodzie.